MateriályTechnikyTextury

Procedury od českého tvůrce Michala Štětiny

Procedurou je obvykle míněn procedurální materiál, tedy takový materiál, který nepoužívá obrazové textury a je vytvořen pomocí nodů v shader editoru.

Nody můžou provádět matematické operace, rozdělit barevný vstup na R, G, B kanály a poté je opět spojit a spoustu dalších funkcí. Existují nodové editory (Shader Editor) pro objekty a prostředí (world), existují kompozitní nody pro práci se sekvencemi v kompozitoru (Compositor), texturové nody (Texture Node Editor), animační nody pro tvorbu animací, nebo nodové systémy konstruující geometrii objektu jako je Sverchok nebo Sorcar – tyto si můžete přidat jako doplněk (add-on). Nově se chystají nody pro modifikátory.

Procedurální materiály mají v určitých situacích své nepřekonatelné výhody oproti užívání obrazových textur a jistě je dobré umět alespoň základy.

Jedním z českých tvůrců tutoriálů s procedurálními materiály je Michal Štětina. Mimo to se věnuje architektonickým vizualizacím interiérů i exteriérů a jeho velkým koníčkem je modelování historických automobilů. Jeho modely můžete najít také v doplňku Blenderkit. Mimo 3D je milovníkem fantasy literatury a rockové hudby, hraje šachy a na kytaru, prodává nábytek, který umí i vyrobit – dalo by se říct, že je to renesanční člověk.

Jeho tutoriály můžete shlédnout zde. Tutoriály jsou nahrány bez mluveného komentáře, měly by tak být srozumitelné všem.

 

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít